Ile Maurice

Précédent   Ile Maurice > Ile-Maurice.Com > Papotages

Réponse

LinkBack Outils de la discussion Modes d'affichage
Vieux 22/11/2006, 09h20
Membre Junior

Par défaut ATTENTION, GIRLS! Air Mauritius cabin crew!

Girls, be carefull, if you choose to travel with "Air Mauritius" ! READ -WHAT HAD HAOPENED TO ME! Just recently I travelled from Mauritius to one of the European cities with “Air Mauritius” airlines. During my flight I suffered from migraine, and asked cabin crew for assistance. Flight purser, Mr ( somebody ), WHO called himself ( anybody ), provided me with some medication. He also gave me a lot of compliments, brought me additional drinks and food. He asked if I would like to meet him for coffee later after we landed, he also took my phone number. I agreed as I felt thankful for the service provided on board.
Next day Mr ( somebody ) rang my cell phone to inquire about my health and invited to catch up for a drink later. We met in a bar for a drink where he introduced himself, told me about his work, his hobby and his private life. ( anybody ), introduced himself as a recognized instructor of martial arts back in Mauritius. He mentioned he was the president of ( some organisation ) organization in Mauritius. The flight purser sounded very excited about his martial arts and later invited me to his hotel room to watch a few videos from his martial arts training. I agreed, as he was very friendly, nice and calm.In the hotel room his behaviour changed. He talked about his “love affairs” he had in Malaysia, India, Australia, Honk Hong, France, Germany, England, Italy, Switzerland, Mauritius, etc. Mr ( somebody ) sounded like a womanizer trying to get a woman in each city he was flying with his job. His target was Caucasian females. According to his own words, he meets lots of girls whom he uses to satisfy his sexual desire and then he gets rid of them. He shared many stories about intimate relationships on board with passengers and crew staff.
Mr ( somebody ) also offered to have sexual intercourse with me. Since I did not agree and wanted to leave the room, he pushed me towards his bed and wanted to remove my clothes. He became physical, raised his voice and called me rude and obscene names. Later I received a few text messages where I was insulted again for rejecting his sexual advances. He was abusive to me both verbally and physically. “Air Mauritius” happens to be my favourite airline, however considering the above mentioned facts, I will fear to fly with it as I do not trust anymore the cabin crew who on the surface can be very nice and polite yet abusive and rotten on the inside.
Réponse avec citation
Publicités
Vieux 22/11/2006, 09h54
Membre Senior

Par défaut

I read your text, I think it's a bad story to you but if you can write it in french , more people will read it.
take care .....

- André Gide
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 10h44
Membre Senior

Envoyer un message via MSN à Lézarde_Zouki
Par défaut

Dodo, j'ai lu le début du texte, mais j'ai depuis peu un peu de mal avec l'anglais... J'ai oublié ce que je savais... Tu peux m'aider à comprendre en résumant le txte, stp... !? Car je pensais prendre Air Mauritius pour partir...

Chez Zouky c'est par ici http://www.animals-superstars.com/photo-96100.html
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 11h02
Membre Senior

Par défaut

je vais écrire en français pour que la majorité ici comprenne...

cette histoire est hallucinante...
mais j'aovue que ça ne me viendrait jamais à l'esprit d'accepter de donner mon numéro de tel, d'aller prendre un verre et de monter dans la chambre d'hôtel (même pour aller voir des vidéos!) d'un inconnu, même si ce dernier est un membre du personnel d'Air Mauritius sous pretexte qu'il a été gentil et s'est bien occupé de moi à bord .... ...

je ne cautionne en rien ce qu'il a essayé de faire..mais personnellement, je ne lui aurait même pas donné mon numéro de tel...
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 11h23
Membre Senior

Par défaut

exact titi,ce monsieur a tort mais aller dans la chambre d hôtel d'un inconnu, c'est jouer avec le feu, et condamner toute une compagnie pour le faute d'un membre c'est aller trop loin surtout qu'à bord il a fait son travail .
Vieux 22/11/2006, 12h14
Membre Senior

Par défaut

c'est clair !!!!
le sfilles il faut faire attention et je pense que cette demoiselle a été un " peu " trop naïve.

- André Gide
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 12h34
Membre Senior

Envoyer un message via MSN à pako
Par défaut

Comment peut-on être si naïve ?Monter dans la chambre d'un inconnu?
Il a sans doute tenté sa chance . Mais c'est vrai un non de la part d'une femme c'est un NON !!
Le fait qu'il soit steward n'a pas grand chose à voir dans tout cela
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 12h42
Membre Senior

Par défaut

Heuuu c'est de la diffamation, si cette histoire est vraie. On accuse, on cite des noms... Et finalement on n'a que la version de cette femme!

Je suis une femme et je ne supporterai pas qu'on me fasse ce qui est dit sur ce truc, mais là je me méfie. ça n'a pas l'air net tout ça!

To TroiRos:

You gave the name of the steward, and what about giving your name, so that we have the full story? Maybe we should tell him to come here and give his vision of what happened? Do you think that just because it's written here, we shall believe you? Why did you give, your phone number to that man? Why did you agree to meet him and why did you accept to accompany him to his room?

Listen, what i'm saying is not against you but maybe this Mister has his word to say too! Don't you agree?

Do you know that what you are doing is defamatory and that you are discrediting not only that man, but all the cabin crew of Air Mauritius. It's not because one person "probably" did that thing to you, that all those who work for that company will do the same. How many lonely girls on Air Mauritius flights, will give their phone number, go to the hotel and up to the room to watch videos, of an air mauritius steward?

This is a police case. Did you take formal legal actions against the steward and his company? What happened after that? Do your lawyer know what you have written here? I do not think he will be happy about it!

Your testimony may help others but i really think that it would have been better if you didn't give the name of that man! If what you say is true, I hope that he has or will be punished for what he did.

Sorry for my english, i'm no more used to thinking and writing in English.

Qui écoute les donneurs d'avis suit le vent à la trace... (Proverbe haoussa)
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 12h56
Membre Senior

Par défaut

Citation:
Envoyé par Zaza
Heuuu c'est de la diffamation, si cette histoire est vraie. On accuse, on cite des noms... Et finalement on n'a que la version de cette femme!

Je suis une femme et je ne supporterai pas qu'on me fasse ce qui est dit sur ce truc, mais là je me méfie. ça n'a pas l'air net tout ça!
à vrai dire, j'ai pensé exactement à la même chose...
Réponse avec citation
Vieux 22/11/2006, 14h54
Membre Senior

Envoyer un message via MSN à Lézarde_Zouki
Par défaut

C'est gentil d'écrire en francais, mais je ne suis pas bien sure d'avoir compris le problème... En résumé, c'est quoi? On accuse un employer de Air Mauritius d'avoir voulu enmener une fille dans sa chambre... Et de lui avoi demandé son numéro c'est ca? J'ai oublié un truc ou pas!?!?

Chez Zouky c'est par ici http://www.animals-superstars.com/photo-96100.html
Réponse avec citation
Réponse

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages