Ile Maurice

Revenir en arrière   Ile Maurice > Ile-Maurice.Com > S'installer à Maurice

Répondre

LinkBack Outils du sujet Affichage du sujet
Ancien 26/04/2009, 15h16
Membre Junior

Inscrit : April 2009
Par défaut Vivre à l'Ile Maurice

Bonjour à tous ,

Démoralisé par notre vie parisienne, mon mari et moi souhaitons aller vivre à l'île Maurice. Nous voulons nous installé de manière permanente dans ce merveilleux pays.
Par contre, nous ignorons les démarches à suivre : comment acheter une maison? Monter un commerce? Carte de résident?.....
Merci d'avance pour vos réponses.
Répondre en citant
Publicités
Ancien 27/04/2009, 08h22
Membre Senior

Inscrit : January 2006
Lieu: Grand Baie
Par défaut

Citation:
Envoyé par Anne DA Voir le message
Bonjour à tous ,

Démoralisé par notre vie parisienne, mon mari et moi souhaitons aller vivre à l'île Maurice. Nous voulons nous installé de manière permanente dans ce merveilleux pays.
Par contre, nous ignorons les démarches à suivre : comment acheter une maison? Monter un commerce? Carte de résident?.....
faut pas se prendre la tête, si tu as un peu de sous de coté ce sera facile, sinon ce sera galère.
Acheter une maison n'est pas possible (normalement) avant 3 ans et un permis permanent.
Acheter un commerce est tout à fait possible (et assez simple mais attention aux arnaques quand même).
L'occupation permit (carte de résident) se délivre en 3 jours si on a bien tous les papiers.

D'habitude les gens demandent aussi comment trouver un travail
Répondre en citant
Ancien 03/05/2009, 00h50
Membre Junior

Inscrit : October 2008
Par défaut

Question stupide, etant dans le même cas que Anne DA, je souhaiterai avec ma fiancée partir a maurice. Mais le "probleme" c'est que je suis a moitié mauricien. Je suis de nationalité francaise mais ma mere est mauricienne, mes freres aussi. Je suis assez bien diplomé et j'aimerais en savoir plus. Je suis titulaire de 3 BEP industriel, du BAC gestion d'entreprise et je serais surement bientoto titulaire d'une liscence de cinéma. J'aimerais entendre vos suppositions ^^
Répondre en citant
Ancien 03/05/2009, 11h28
Membre

Inscrit : January 2009
Par défaut

Citation:
Envoyé par Anne DA Voir le message
Bonjour à tous ,

je suis Architecte installé depuis peut sur Maurice, pour commencer il faut prévoir un budget d'au moins 20.000 € pour les premiers frais, reste tout le reste travail maison voiture scolarité des enfants permis de résident etc etc, ces la que les choses ce corse, pour le travail tout depend de votre recherche mais ici les salaires sont assez bas, Maison pour acheter il faut théoriquement attendre 3 Ans mais il existe d'autres possibilitées, location les prix depende de l'endroit que vous choisissez, comptez entre 35.000 Rs et 120.000 RS 1€=42Rs voiture tres tres cher et pas facile d'avoir un credit, scolarité des enfants il existe des ecoles francaises mais payantes, je pourrais vous en dires plus contacté moi sur : architecte;grillon.h@orange.mu
Répondre en citant
Ancien 06/05/2009, 12h45
Membre Senior

Inscrit : March 2008
Par défaut

Bonjour,

visiblement il vous manque pas mal d'elements.

Pour le resident permit : tout depend ce que vous venez y faire ...
Pour acheter une maison : Il faut monter un trust ... et la bonne chance ou bien l'option B acheter un IRS a environ 1 million d'euros a l heure actuelle
Monter un commerce est tres facile ... sous reserve d'avoir le bon creneau et de l'argent d'avance ...

Bonne chance,
Répondre en citant
Ancien 06/05/2009, 19h58
Membre Senior

Inscrit : April 2006
Envoyer un message avec AIM à eric974 Envoyer un message avec MSN à eric974
Par défaut

Aaaaah Maurice quand tu nous tiens !!!!!!
Bon courage
Répondre en citant
Ancien 13/06/2009, 11h14
Membre Junior

Inscrit : June 2009
Par défaut

bonjour a ts nous somme un jeune couple et desirons d aller vivre a maurice!!!quelqu un pourais nous renseigner comme il le faut sur tte les demarche?et si c possible de trouver du travail...merci d avance je suis plombier et ma femme coiffeuse a domicile...
Répondre en citant
Ancien 20/06/2009, 19h03
Membre Junior

Inscrit : June 2009
Lieu: France
Envoyer un message avec Yahoo à miliecorail
Lightbulb Recherche d'un emploi

Bonjour,
Je voudrais trouver un travail à Maurice, j'ai un bac+2 dans le domaine de l'aquaculture (production), la plongée est ma plus grande passion, en gros je cherche un travail en rapport avec la mer, l'environnement. Je suis française mais qu'importe le salaire pour le moment.
Merci de votre aide.
Répondre en citant
Ancien 18/07/2009, 03h24
Membre Junior

Inscrit : May 2003
Envoyer un message avec AIM à mdhunnoo
Par défaut Rentrez au Maroc tout pres chez vous.

C est vrai que Ile maurice est un paradis, trop luxueuse.
Il faut pas se songer dans la journee.

Comme vous etes française ou français, pourquoi pas choisir le Maroc comme un pays a vivre, pres de chez vous, billets d avions mon chere.
Maroc est aussi beau comme Ile Maurice.
Des opportunités pour faire des commerce existent tjrs.
même c est un pays musulman, il y en a beaucoup a apprendre ici.
Cout de vie est moins cher par rapport a Ile maurice.
si vous voulez bien m ecouter, contacter moi sur mon adresse email.
mdhunnoo@hotmail.com
Ancien 19/07/2009, 11h38
Membre Junior

Inscrit : July 2009
Lieu: United States
Envoyer un message avec ICQ à wearabletoweldotcom
Par défaut Public service announcement Just Came in

Public service announcement Hundreds waited on line last year in an effort to catch a glimpse of the 2009 swimwear fashion designs. We are asking the public to please understand that some of the events being held this weekend are not open to the public. WIREBULLETIN (PRESS RELEASE) July 16, 2009 - Miami Beach, Florida: Hundreds waited on line last year in an effort to catch a glimpse of the 2009 swimwear fashion designs before they hit the street; however, these people were unable to gain access and their presence served only to disrupt the appropriate media, press and invited guests from gaining speedy access. We are asking the public to please understand that some of the events being held this weekend are not open to the public.Raleigh Hotel: All shows held at the Cabana Grande, Beachway, and Oasis are entry by invitation only and NOTopen to the public. Link to the Official Mercedes Benz Fashion Week Schedule: http://www.mbfashionweek.com/miamiGansevoort South Hotel's Rooftop Lounge:Ariel Raphael, 2010 Beachwear Collection and the much talked about Wearable Towel areentry by invitation only and NOT open to the public. Link: http://www.officialwire.com/arielraphael Here's a guide to events that won't cost you to get in, but space is limited and RSVPs are required, unless otherwise noted: http://www.miami.com/swim. ~~~ Issued By: WireBulletinContact: newsdesk@wirebulletin.comDESIGNER, ENTREPRENEUR & TELEVISION PERSONALITYARIEL RAPHAEL-STEINTO DEBUT HIS 2010 BEACHWEAR COLLECTIONFEATURING THE WEARABLE TOWELDURING MERCEDES-BENZ FASHION WEEK SWIM MIAMI, FL – July 9, 2009 – Designer, entrepreneur and television personality (Bravo’s “Miami Social” premiers on July 14th), Ariel Raphael-Stein will debut his Ariel Raphael 2010 Beachwear Collection on Friday, July 17th, 2009 at the Gansevoort South Hotel’s rooftop lounge Plunge. In addition to the 45 looks of both men’s and women’s one-piece and two-piece bathing suits, the models will walk the runway sporting the much talked about Wearable Towel, in which Ariel designed and co-owns the rights to the world-wide patent pending.“My fashion label started because I was producing so many fashion shows for various designers. That said, after helping to create a vision for their shows, I decided it was time for me to create my own label,” says designer Ariel Raphael-Stein. “The Ariel Raphael 2010 beachwear collection viewed as obsessively passionate; it’s see through, cutting edge detailing so sophisticated. It’s the dark side of the strong that live within you.” For more information, please visit ARIEL RAPHAEL :: FASHION LABEL and YouTube - Wearable Towel_News Clippings or WEARABLE TOWEL WHAT: Ariel Raphael 2010 Beachwear Collection Presented by Ariel Raphael-SteinWHO: Craig David (Grammy Award-nominated Singer-Songwriter), Maria Conchita Alonso (Grammy Award-nominated Singer and Actress), Julio Iglesias Jr. (Singer, Model), Cindy Taylor (Model, Actor, Television Host), Joanna Krupa (Model, Actress and contestant on ABC’s Superstars), Vida Guerra (Model, Actress, Singer), Glenn Douglas Packard (Brooke Knows Best), and the Cast of Bravo’s “Miami Social” (George French, Katrina Campins, Hardy Hill, Michael Cohen, Sorah Daiha and Maria Lankina). WHERE: Plunge at Gansevoort South 2377 Collins Avenue, Miami Beach Florida WHEN: Friday, July 17th, 2009 Cocktail Hour – 10:00 PM Runway Show – 11:00 PMAfter Party @ Louis Lounge at Gansevoort South – 12:00 AM HAIR/MAKE-UP: Hair by Cutler Salon / Make-up by Aileen Quintana (Welcome to Makeupbyaileen.com) PRESS CONTACT: The Patton Group / Julie Fogel / Julie@ThePattonGroupInc.com / 305.534.0081 ext. 20About the DesignerAriel Raphael Stein is currently one of the key players in the Miami entertainment, fashion and nightlife scenes. Ariel has been trademarked as a “Miami Socialite” from the magazines and newspapers across south Florida and the mainstream nationwide publications. People identify the 26-year-old heart-throbbing social stud as One Hot City Boy, It-Boy, the Social Butterfly or ‘Brain Child,’ a slang which came about in 1999 used to identify the ‘under 30's top creative influences, lifestyle leaders and young business developers across the USA today.’ Stein is a trend-setter that made his way to the top with his street smarts, creativity, and passion for success which was greatly influenced by his family. After a decade working in the fashion and entertainment industry with top designers and fashion labels including; Fendi, La Perla, Rosa Cha, Nicole Miller and Diane von Furstenberg among others, the model-turned-producer recently introduced the patent–pending Wearable Towel and Fashion, Beauty and Accessories Label Ariel Raphael, a new project now part of the family business, 20/20 Vision Management, Inc.What to look forward to? Tonight's TIBI show at the Raleigh Hotel and the inca show at the W South Beach. Friday, hit Ariel Stein's "wearable" fashion show at Louis, and yes, the Wearable Towel thing is not a joke. It actually exists. Saturday, head to the Ed Hardy show at The Raleigh -- so fashionably "uncool" it's cool again (and the party will be good). Sunday, you may as well just book a room at the Standard because Krel's blowout show is going to leave you unable to drive home safely.Mercedes-Benz Fashion Week Swim cannon balled into town last night, so expect another stream of parties, models, fashion and debauchery in the middle of our slowest season, during one of our country's greatest economic depressions. The fashion du jour? Swimwear.As if Miami needs another excuse to run around half naked.If you're one of the cool kids, you were invited to the unofficial "hush" launch event in the Hammam at the Standard. (Yes, just when you think that every possible thing that could happen in that room has occurred, something like this comes along.)Neon swimwear, black lights, cocktails and a DJ spinning with models slinking around in Karelle Levy's latest swim collection were ogled by 100 of Miami's hippest -- most notably artistic "it" couple Naomi Fisher and Jim Drain.The crowd was required to attend in their own bathing suits. Andre Balazs was expected to be in attendance but his flight was delayed -- we hear he was furious. If you've ever been around Balazs you know how much he loves the young and sexy, so you can imagine his disappointment over the missed opportunity to stand in a room full of scantily clad victims.As to be expected the best shows and parties are happening off the grid. Last night's official launch was "meh" in many ways. Major properties and venues threw events with moderate turn outs. Living in Miami you're so bombarded with skin you almost become immune to it. Almost.According to local fashionistas, the marquee show of the evening was the Chloe show that took place at the newly opened W South Beach's Living Room. The bathing suits were simple and tiny -- "petite chic". The cocktails were flowing. A very sexy, sultry, sweaty scene.Biggest disappointment? The Gansevoort's runway show. The same six models cycled through all four collections and by the end had ditched their pumps and were walking the runway barefoot (gasp!).To add insult to injury, "confirmed, confirmed, confirmed" appearances by Jay-Z, Beyonce, Halle Barry and Marc Anthony didn't deliver. Instead, the marquee celebrities were director Michael Bay, Perrey Reeves (Ari's wife in HBO's Entourage) and Bravo's Real Housewife of New York, Kelly Bensimon. Bensimon, who is normally portrayed (i.e. edited) in her show to look like a total villain, was actually super sweet and looked smoking hot in a tiny green dress.What to look forward to? Tonight's TIBI show at the Raleigh Hotel and the inca show at the W South Beach. Friday, hit Ariel Stein's "wearable" fashion show at Louis, and yes, the Wearable Towel thing is not a joke. It actually exists. Saturday, head to the Ed Hardy show at The Raleigh -- so fashionably "uncool" it's cool again (and the party will be good). Sunday, you may as well just book a room at the Standard because Krel's blowout show is going to leave you unable to drive home safely.
Répondre en citant
Répondre

Outils du sujet
Affichage du sujet

Règles des messages